יום ראשון, 15 בדצמבר 2013

מהו ניתוח העלמת צלקות

ניתוח העלמת צלקות, כשמו כן הוא, ניתוח לצורך העלמת צלקות, שהופיעו על עור גופנו או פנינו בעקבות ניתוחים או פציעות שונות שעברנו. לא פעם ניתוח העלמת צלקות מסייע לנו לא רק להעלים את הצלקת הפיזית על גופנו, אלא גם להעלים את הצלקת הנפשית, שנוצרה כתוצאה מאותו אירוע שהוביל להופעת הצלקת וכמובן מסייע לצורך העלאת הביטחון העצמי שלנו שנפגע מכך. ניתוח העלמת צלקות יהיה ברוב המקרים האופציה האחרונה שנבחר בה, לאחר ניסיון של שיטות אחרות, אגרסיביות פחות, לצורך העלמת הצלקת, או לחילופין ייבחר כאופציה הטובה ביותר, עבור צלקות עמוקות או רחבות על גופנו, מתוך ידיעה כי השיטות האחרות לא יוכלו לסייע לנו להעלים באופן מוחלט את הצלקת, אלא רק לטשטש אותה. ניתוח העלמת צלקות ניתן לבצע בכל חלקי הגוף, החל מהפנים ובשאר האיברים. לא פעם נוכל להשתמש בו לא רק לצורך אסתטי, אלא גם לצורך שחרור מגבלה של תנועה בשרירים, כתוצאה מצלקת עמוקה ורחבה, אשר פוגמת בטווח התנועה שלנו ויוצרת עיוות במראה שלנו (כמו לדוגמא צלקת שנמצאת על מפרק או שריר מסויים).

כיצד נתכונן לניתוח העלמת צלקות
אם גם אתם שוקלים לעבור ניתוח לצורך הסרת צלקת שמפריעה לכם, חשוב שתכירו טוב את התהליך הכולל לצורך ניתוח מהסוג הנ"ל. ראשית תדרשו להגיע לפגישת ייעוץ עם הגורם המטפל, כאשר בפגישה זו נבדקים נתוני המטופל מבחינה רפואית. נבדקות מחלות רקע, סוג הצלקת ועוד. בחלק מהמקרים יפנה אותכם הרופא לביצוע בדיקות מקדימות, כמו לדוגמא ספירת דם, כימיה בדם, תפקודי קרישה שחיוניים לצורך הניתוח ועוד. במקרה שהמטופל מבוגר, לא פעם יפנה הגורם המטפל גם לבדיקות תפקוד לב וצילומי חזה. את הניתוח תבצעו כאשר אתם בהשפעת הרדמה מקומית או מלאה וזאת בהתאם לבחירה של הרופא המטפל, בהתבסס על גודל הצלקת ומיקומה. ברוב המקרים תאלצו לבצע מספר פעולות בטרם הניתוח, כמו למשל להפסיק ליטול תרופות מסויימות, אלכוהול או סיגריות ואפילו לצום מספר שעות לפני הניתוח.

מהלך ניתוח העלמת צלקות

השלב הראשון בניתוח העלמת צלקות יהיה חיטוי וניקוי יסודי של איזור הצלקת. לאחר מכן תתבצע הסרת הרקמה המצולקת, באמצעות חיתוך הרקמה וניתוקה. בהתאם לסוג וגודל הצלקת ייתפר האיזור, או תתבצע תרומת עור מאיזור אחר בגוף. במידה ונוצר דימום הוא מנוקז ונתפר. לאחר סיום הניתוח האיזור ייחבש ויחוטא. חשוב להכיר מראש את סוגי הסיכונים הקיימים בביצוע ניתוח מהסוג הזה, כמו לדוגמא זיהום, דימומים וסיכוני הרדמה שונים. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה