יום שני, 16 בדצמבר 2013

נימים בפנים

כיצד נוצרים נימים בפנים
תופעה של נימים בפנים, או בשמה המקצועי 'קופרוז', היא למעשה נימי דם מורחבים שמופיעים באיזור הפנים, כאשר נימים אלה באים לידי ביטוי כסימנים אדומים שמופיעים על העור שלנו ומהווים למעשה בעיה אסתטית, שמטרידה לא מעט אנשים הסובלים ממנה. הבעיתיות הגדולה בבעיה זו היא שהיא מתפשטת במידה ולא מטפלים בה בהקדם, כאשר ניתן למצוא את הנימים הללו באיברים שונים בפנים, כמו לדוגמא האף, הסנטר, הלחיים, הצוואר וכו'. תופעת הנימים בפנים בולטת יותר במטופלים מעל גיל שלושים ובעיקר אצל נשים, למרות שגם גברים עלולים לסבול ממנה. הסיבות להופעת נימים בפנים יהיו ברוב המקרים גנטיות, אך לא אלה בלבד. גם עור שטבעו דק, עדין ובהיר יכול להוביל להיווצרות נימים שכאלה, כמו גם מצבים כמו הריונות, מצב של לחץ דם גבוה, חשיפה ממושכת לשמש ללא מקדם הגנה ואפילו שינויים הורמונליים שונים אצל נשים. כל אלה מביאים בסופו של דבר גם להתרחבות של כלי הדם הקטנים ומכך לתופעה המוכרת.

כיצד מטפלים בתופעת נימים בפנים ובגוף
התפתחות הטכנולוגיה המתמדת בתחום האסתטיקה מאפשרת לנו למעשה מגוון רחב של סוגי טיפולים לצורך טיפול בבעיית נימים בפנים. בין הטיפולים השונים נמנה טיפולים, כגון קרני לייזר וגלי רדיו, אשר מאפשרים למקד באופן מדוייק את הטיפול ובכך לשרוף את הנימים הבעייתים. כדי למגר את התופעה נדרשים לרוב מספר טיפולים שונים במרחקי זמן מסויימים וזאת כדי להעלים את התופעה. שיטת טיפול נוספת לטיפול בנימי דם בפנים היא שיטה בשם אלקטרוקואגולציה, שהיא למעשה מחט חשמלית שבאמצעותה צורבים את אותם נימי דם מוגדלים. לאחר הצריבה הנימים מסולקים מהגוף ואינם מהווים מטרד עוד. שיטה זו מתאימה בעיקר לטיפול בנימים באיזורים שונים בגוף ולאו דווקא בפנים, מכיוון שעור הפנים עדין יותר והיא עלולה לגרום לצלקות. חשוב לבחון כל מקרה לגופו ולהתייעץ עם גורם מוסמך בטרם בוחרים בשיטה כזו או אחרת לצורך טיפול ב- נימים בפנים.

מתי מטפלים בתופעת נימים בפנים
ניתן לטפל בתופעה בכל זמן פרט לתקופת הקיץ. הסיבה לכך נובעת מהעובדה שבקיץ עור גופנו שזוף יותר ורוב דרכי הטיפול בנימים אלו מושפעות מצבעו של העור ומהעובדה כי הוא שזוף. לדוגמא, בשיטת הטיפול באמצעות קרן לייזר, עור שזוף יכול לפגוע ביכולת של קרן הלייזר לחדור מבעד לעור ולכן הטיפול יכול להיות פחות יעיל, או במקרים אחרים אף לגרום לפגיעה בעור ולצלקות. חשוב לזכור שהטיפול הוא אסתטי בלבד והוא אינו מטפל בסיבה להופעת הנימים, לכן לא פעם התופעה עלולה לחזור גם לאחר הטיפול ונאלץ לטפל בה שוב.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה